Muzički instrumenti i oprema - prodavnica muzičkih instrumenata i opreme i online shop (381) 11 334-56-17, E-mail: office@musiccentar.com


Izaberite stranicu

U prvom delu smo se bavili uopšteno pevanjem i pevačima, red je na konkretne savete i predloge za izbor modela mikrofona.

Ovog puta akcenat je na žičnim mikrofonima za potrebe živog nastupa koje mogu priuštiti kako amateri tako i profesionalni pevači.

Odmah da razjasnimo da ne postoji najbolji mikrofon za sve pevače, već je to stvar potrebe, afiniteta i naravno, debljine novčanika.

U „moru“ proizvođača raznovrsnih mikrofona, nekoliko modela znatno odskače u odnosu na konkurenciju u klasi. Zajednička karakteristika svih mikrofona namenjena živim nastupima je posedovanje ili neposedovanje on/off prekidača. Ova činjenica ama baš ne utiče na kvalitet zvuka koji će mikrofon reprodukovati, već samo dodatni (bitan) tehnički detalj. Ukoliko težite da budete profesinalan pevač i planirate da nabavite mikrofon sa prekidačem, potrudite se da mikrofon uključite svaki put pre početka deonice sa pevanjem, a isključite u trenutku dok se dogovarate sa ostatkom članova benda između pesama. Mikrofoni bez prekidača su zahvalni za nastupe kada ima više bendova i pevača, pa nikada ne znate da li je predhodni pevač ostavio uključen ili isključen mikrofon – to je naročito stresno za ton majstore.

U ovom delu ćemo se pozabaviti mikrofonima koji se godinama unazad koriste za žive nastupe i dokazano spadaju u red najčešće korišćenih mikrofona:

 1. Shure SM58

Industrijski standard. Praktično, sinonim za pevački mikrofon! Karakterističnog izgleda koji se nije menjao nikada od kako je počeo da se proizvodi. Većina današnjih mikrofona nema frekvencijski usek između 7 i 8 kHz što je zvučni zaštitni znak ovog modela i izdvaja se u odnosu na druge. Otporan je na mikrofoniju što može da bude zahvalno na nastupima sa manjih binama. SM58 svaku boju glasa dodatno „ukrupnjava“ što posebno znači pevačima „tanjeg“ glasa. Savet je voditi računa pri kupovini Shure SM58 mikrofona zbog čestih kopija koja naizgled deluju identično dok zvučno nemaju nikakve veze sa originalnim SM58 mikrofonom. Proizvodi se u verziji sa i bez on/off prekidača.

Tip: Dinamički mikrofon

Usmerenost: Kardioidna

Frekvencijski opseg: 50 Hz – 15 kHz

Impedansa: 300 Ohm

 2. AKG D5

Pokušaj SM58 u varijanti AKG-a. Takođe se proizvodi u varijanti sa i bez prekidača. Spada u red dinamičkih mikrofona sa super-kardioidnom usmerenošću što je posebno zahvalno ukoliko se koristi na većim binama – neće upijati okolne zvuke, već samo glas pevača i manje osetljiv na mikrofoniju. Utisak mnogih pevača je da se veoma razlikuje u odnosu na SM58, odnosno da dodatno „naduvava“ niske (bas) frekvencije koje u pojedinim bojama glasa i nisu toliko izražene pa se čini da mikrofon zvuči „neprirodno“. Frekvencijski opseg je veoma uravnotežen, tako da se iskusan pevač pomoću D5 mikrofona veoma lako može „probiti“ kroz miks.  Kapsula smeštena u metalnoj izdržljivoj konstrukciji.

Tip: Dinamički mikrofon

Usmerenost: Super-kardioidna

Frekvencijski opseg: 70 Hz – 20 kHz

Impedansa: 2000 Ohm

 3. Sennheiser E 945

Pravi inžinjerski mikrofon, što konstrukcijski, što zvučno! Ima hum compensating coil – kalem za smanjenje termičkog šuma mikrofona koji je elestično vezan za unutrašnje zidove kućišta. Proizvodi se isključivo bez prekidača (pametni ljudi, šta ti tu ima da isključuješ mikrofon – tvoje je da pevaš)! Ima veoma čist i izbalansiran zvuk (koji mnogima smeta – zvuči sterilno) koji je upotrebljiv za žive nastupe, pa čak i televizijsko i studijsko snimanje. Pevači koji učestvuju na pesmi Evrovizije ili San Remu već dobro znaju o kom mikrofonu se radi, zato što se na takvim performansima koriste isključivo Sennheiser mikrofoni. Jedan od mikrofona koji „prepoznaje loše pevače“, svaki detalj je veoma izražen ali veoma „darežljiv“ ukoliko umete pravilno da pevate i da ga upotrebite.

Tip: Dinamički mikrofon

Usmerenost: Super-kardioidna

Frekvencijski opseg: 40 Hz – 18 kHz

Impedansa: 350 Ohm

 4. Neumann KMS 105

Mikrofon u potpunosti i veoma precizno namenjen isključivo ljudskom glasu. Jedan on najkorišćenijih mikrofona u radiodifuznom sistemu zbog svoje čistine, vernosti i pouzdanosti. Proizvođač navodi da je “optimizovan za ženske pop i rok izvođačice” ali ćemo se u ovom slučaju ograditi od toga. Spada u red kondenzatorskih mikrofona zbog čega se češće koristi u televizijskim živim nastupima a manje na otvorenim binama. Kao i u slučaju E 945 mikrofona, nema ugrađen prekidač i superkardioidnu usmerenost.

Tip: Kondenzatorski mikrofon

Usmerenost: Super-kardioidna

Frekvencijski opseg: 20 Hz – 20 kHz

Impedansa: 1000 Ohm

 5. Audio-Technica AT2010

Studijski kvalitet za iznos ispod 150EUR. Napravljen po ugledu na AT2020 studijski mikrofon, konstrukcijski namenjen živom izvođenju muzike i pevanju, takođe studijskog kvaliteta. Kondenzatorski mikrofon. Ima svoju primenu kako na živim koncertima na otvorenom tako i u televizijskim studijima gde drži standard nekoliko godina.

Tip: Elektret kondenzatorski mikrofon

Usmerenost: Kardioidna

Frekvencijski opseg: 40 Hz – 20 kHz

Impedansa: 100 Ohm